כך מעצבים בית פאר אמיתי בסגנון פרובנס

דירה נאה 3 Comment on כך מעצבים בית פאר אמיתי בסגנון פרובנס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קיר לבני הפירוק האדומות שנגלה בחזיתו של הבית השוכן בישוב כפרי בעמק יזרעאל כלפי הרחוב, מקשה על העוברים ושבים לדמיין מה מתרחש בתוכו… הבתים הממוקמים משני צדיו מציירים נוף שונה בתכלית.
הבית מבחוץ בסגנון האדריכלי אירופאי קלאסי של מוטי מלכה אדריכלים. מעצבת פנים הילית קרש נוהגת בדרך כלל לתכנן את בתי לקוחותיה בסגנון מודרני, מינימליסטי ועכשווי, ותמיד מקפידה על איזון בכל התחומים – איזון בין חוץ לפנים ואיזון בין יופי לפרקטיות. נדיר המצב בו אחד מהשניים יהיה על חשבון האחר. בעזרת קומפוזיציה נכונה ושילוב חומרים מתאימים, היא תמצא את האיזון הנכון. כאן יצרה הילית חלל בסגנון פרובנס נקי, המשדר חמימות רבה לצד נקיון ופתיחות.

P1340083
על מנת ליצור איזון בין סביבת החוץ לעיצוב הפנים, חזית מרשימה זו מובילה לחלל המשלב פרטים וחומרים המתכתבים עם סגנון אחוזות הכפר האירופאיות, יחד עם שימוש בחומרים ופרטים עכשוויים, ליצירת חלל המתאים לזמן ולמקום ששפתו העיצובית הרמונית, הדוקה וזורמת. התוצאה: בית שאינו מוותר על התכתבות עם עולם הטבע והכפר, אך מצליח לאזן בין משקלים מנוגדים של סגנון ליצירת מראה רך, בהיר ומזמין.
מבנה הבית: הבית מורכב משתי קומות, כאשר מן הקומה השניה ניתן לצפות מגלריה חלקית אל קומת הקרקע. קומת הקרקע כוללת את השטחים הציבוריים ואילו הקומה השניה את חדרי הילדים וסוויטת ההורים. מרחב החוץ כולל גם גינה ובריכת שחיה. הפתחים הקרועים במרחבי הבית השונים מעניקים קשר עין וחיבור חזותי בין פנים הבית למלוא הדרו של הטבע החיצוני.

P1340204

P1340128

עיקר היופי והכשרון העיצובי בשילוב זה טמון בניגוד שבין הפרטים וביכולת החיבור והתאמה ביניהם. הצלחת התכנון תימדד, ביצירת בית אחד שלם "שייראה כאילו הוא תמיד היה שם". השאיפה האולטימטיבית היתה לייצר הרמוניה בין הפנים לחוץ, וליצור הרמוניה ושפה עיצובית אחידה בכל חלקי הבית. בין אם מדובר בשימוש בחומרים, צבעים וגוונים משלימים. המטרה היא ליצור זרימה נעימה בבית. מכיוון שהגישה הכללית בתכנון היתה של שילוב והרמוניה, לא רק בין מודרניזם לרומנטיקה אלא גם בין הפנים לחוץ, הוחלט כי חיפוי האבן מבחוץ ייכנס לתוך החללים הפנימים של הבית. בניגוד לגסות הקירות הוחלט כי ריצוף הפנים יהיה שיש בגוון כמעט לבן לגמרי, בעל מראה עכשווי.

P1340218

קומת הקרקע: אזור האירוח המרכזי, אליו צופה הגלריה, בנוי בסגנון אטריום מרשים. גובה התקרה מודגש על ידי נברשת 'שנדלייר' פיסולית המשתלשלת למרכזו. ארבעה עמודים וכן חלקי קיר מחופים בלבני פירוק, המהדהדים לעבר החיפוי החיצוני ויוצרים קשר בין החזית החיצונית של הבית לבין הפנים. על מנת לאזן את משקל מראה לבני הפירוק נעשה מהלך עיצובי מתוחכם של ריצוף דווקא באריחי שיש לבן. מחד גיסא מהלך זה מאזן ומעדן את חזות המרחב בו נעשה שימוש בלבני הפירוק הדומיננטיות בחזותן, אך מאידך גיסא משאיר את השימוש באבן טבעית (שיש), כקריצה לסגנון האחוזות האירופאיות. מאזור זה קרועה יציאה לאזור הבריכה, מעליו פרגולת אבן בנויה.

את סגנון האטריום הפורמאלי של אזור האירוח, משלימות הנמכות תקרה מעל למרחבי המטבח וחדר האוכל, ליצירת אזורים אינטימיים ורכים יותר.
פלטת הצבעים מונו־כרומטית בהירה, הבאה לידי ביטוי בריצוף, בגוון המטבח, הרהיטים, הדלתות וכד'. הבחירה העיצובית דווקא בפלטה זו, מנטרלת בסופו של דבר את ה'כובד' שעלול היה להיווצר במידה והסגנון הכפרי היה נלקח לקצותיו.

המטבח, שתוכנן בקפידה, כולל שלושה 'סטריפים' מקבילים – שניים צידיים ואי מרכזי נדיב מימדים. המטבח פונה בצידו האחד לכיוון החלל המרכזי ובצידו השני קרוע חלון גדול, הפונה לנוף הכפרי ומאפשר כניסה של אור טבעי. אל פלטת הצבעים הבהירה של המטבח משתלב 'בוצ'ר בלוק' עשוי עץ מהגוני טבעי, המתכתב היטב עם הקירות המחופים עם לבני פירוק במרחב האירוח. גם בחלק זה נעשה שילוב מחוכם של פרובנס־מודרני, על מנת ליצור חלל המתכתב בו זמנית עם שני הסגנונות, ליצירת חלל נכון פונקציונאלית ואוורירי, אך עם 'נגיעות' מעודנות ומחושבות של התאמה למרחב הכפרי סביב.

P1340221

קומת המגורים: סוויטת ההורים כוללת מרחב שינה, מרפסת הצופה לנוף הכפרי המרהיב, חדר ארונות וחדר רחצה. ההפתעה העיצובית מזומנת בדמות הופעת קיר לבני הפירוק, אותו אחד שכבר התגלה בחזית הבית ובקומת הקרקע, גם במרחב השינה. מאידך, בחדר הרחצה שולבו אריחי גרניט פורצלן בצבע לבן, אך בתצורת לבנים, על מנת להמשיך את אותה השפה החזותית, עם התאמה לפונקציונאליות הנדרשת בחדר הרחצה.

P1340044

חדרי השינה של הילדות ממשיכות את הקו המשלב בין נקיון חזותי, פריטים מודרניים ופרטים קישוטיים במינון שאינו יוצר 'מועקה'.

P1340062

P1340072

 

הילית קרש, מעצבת פנים המבצעת את הדברים ללא פשרות, לקחה את הסגנון האירופאי המסיבי של האדריכל, עשתה לו הסבה קטנה עם בחירה בפרובאנס ובשימוש בחומרים טבעיים והפכה את תכנון החלל הפנימי לקליל וצעיר יותר. למרות היותו של החלל שזור במימד נוסטלגי, חזותו אוורירית ורחוקה ממראה עתיק ומסגנון כבד, היא מאופיינת במינימליזם ובצבעוניות מאופקת הנגזרים מתכניו וצידו ה"ישן" של העיצוב משתלב בהרמוניה עם המימד העכשווי שלו.

"לא ויתרתי, גם כאשר הייתי צריכה להתמודד עם הלקוחות ולשכנע אותם לקבל את דעתי", אומרת הילית, "ולאחר מכן הם לא הפסיקו להגיד עד כמה צדקתי".

כך היה עם בחירת גוון הדלתות, הלקוחות רצו בהמלצת האדריכל דלתות בגוון עץ כהה. המעצבת רצתה להדגיש את אופיה של האבן ולייצר תחושת פתיחות ועל כן המליצה על דלתות בהירות בגוון שמנת. לאחר מאמצי שכנוע שצלחו נבחר הגוון הבהיר, שפתח את כל חלל המגורים. כך גם היה עם בחירת גוון השיש וכך גם היה עם ההצעה של המעצבת לפתוח חלון גדול במטבח על מנת שיכניס את החוץ אל פנים הבית. וכן ללכת על תכנון מטבח של 3 סטריפים, שזהו תכנון מודרני עם שימוש בחומרים פרובנסים. האבן על הקיר.

P1340136
במרכזו של המטבח אי ענק עליו מונח משטח עשוי עץ מהגוני טבעי. משני צידי האי דלתות ארונות מטבח צבועות לבן. מאחורי הדלתות, בצד אחד ארון לאחסון ובצד השני מקרר, שעומקו 70 ס"מ, המתאים לעומק הארון שבהמשכו. סביב האי כסאות מוגבהים, וגם הם נוחים לישיבה.
ממרכז הסלון יציאה רחבה לגינה ולבריכת שחיה, שהם החזית האחורית של הבית, ומיועדים לאירוח.

P1340084

מעצבת הפנים, הילית קרש, השכילה לנצל כל מטר ליצירת חוויית מגורים המאופיינת ביחסי גומלין הדוקים בין פנים לחוץ ועל־ידי בחירה בחומרי גמר בהירים. מעבר לאבן מפירוק, העניקה תחושת מרחב גדולה הרבה יותר ממה שהיה מתוכנן בתחילה.

PA070047
עיצוב פנים: הילית קרש
אדריכלות: מוטי מלכה אדריכלים
צילום: איתי סיקולסקי

קראו עוד על עיצוב במגזין החדש של דירה נאה, עכשיו בחנויות!

ofra



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזה גוון צבע חוץ ממספר יש לכיסאות בפינת האוכל? ולקירות מחוץ לבית איך נקרא הגוון בעסרית פשוטה?

  2. 1

    איזה גוון צבע (חוץ ממספר) יש לכיסאות בפינת האוכל? ולקירות מחוץ לבית איך נקרא הגוון בעברית פשוטה? זה סוג של ירוק?